Vacations Funds

24 Feb 2018

Review Produk: Muka Segar dengan Eucerin DermatoClean Clarifying Toner


Assalamualaikum.
 
First, thanks to a friend for recommended this brand to me. In fact she is the one suggested me to try Cetaphil Brand as well. I have been using Eucerin DermatoClean Clarifying Toner for almost 2 months, and yes I think it is a perfect time to share my personal review about this product. Tapi sebelum itu mari kita sama-sama refresh semula secara ringkas pengetahuan kita tentang toner ataupun penyegar.
Apa itu toner ?Toner adalah asas untuk kecantikan kulit terutama pada kulit wajah yang membantu untuk mengecutkan pori, menghilangkan kulit-kulit mati dan seterusnya menyegarkan kulit.
Pentingkah memakai toner? Ya, bagi saya sangat penting.
 
Eucerin DermatoClean Clarifying Toner.
I get my 200ml bottle at the Guardian’s Personal Beauty Shop (forgot the price because I bought few more items on that day and all together total RM150 ). Well, the packaging (as you can see here) isn’t very fashionable and for me a little bit big for travel. But do not worry too much about that. We can always pour adequate amount into a small bottle, do the labeling and pack it into the bag and leave the big bottle at home.
Toner ini sesuai untuk semua jenis kulit dan tested pada kulit yang sensitif. Nah agak sesuai untuk saya yang berkulit sensetif. Selain itu, kandungannya juga bebas dari alcohol, pewangi, pewarna dan parabens. Jadi saya tidak berasa was-was hendak menggunakannya.

Bagaimana cara menggunakan toner ini?
Tuang sedikit pada kapas muka dan sapu pada keseluruhan muka. Secara serta merta kita akan merasakan ksesegaran pada kulit muka. Use it at morning and evening as last step of our cleansing routine.

Kesan penggunaan toner ini?
Kulit muka menjadi bersih, segar dan lembap. Apa yang bestnya bila memakai toner ini, tidak ada rasa melekit pada kulit muka (seperti tidak memakai apa-apa pun). Sehingga ke hari ini, tidak ada rasa gatal atau ketidakselesaan pada kulit muka saya apabila menggunakan toner ini. So, tidak ada masalah keradangan pada kulit.

Apakah saya  merekomendasikan anda untuk mencuba toner ini?
Ya, kepada anda yang masih tercari-cari toner atau bercadang untuk menukar toner lama anda, I highly recommend you to give a try the Eucerin DermatoClean Clarifying Toner. Walau bagaimanapun,  harus kita fahami kesan pemakaian setiap produk berbeza bagi setiap orang dan kesannya akan berubah mengikut umur atau hormon seseorang.

10 comments:

  1. wah pengalaman pertama pakai produk ini bagaimana ya?
    kulit muka jadi segar tidak ada rasa seperti berminyak ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya tidak rasa berminyak. Terasa segar pada muka.

      Delete
  2. terima kasih berkongsi mhkn sy boleh try nnt😊

    ReplyDelete
  3. ray x penah try eucerin. hi jom la join n meriahkan segmen GA kt sini

    http://www.raydahalhabsyi.com/2018/02/wonderful-march-giveaway-by-raydah.html

    ReplyDelete
  4. I really wanted to try and wear a toner but still hesitating of which to buy. takut it doesn't suit my skin.

    ReplyDelete
  5. Nak tanya ni pakai selepas kita sudah cuci muka kan. Pakai sebelum nak pakai make up kan??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pakai lepas cuci muka dan sebelum pakai make up. Sorry for the late reply.

      Delete
  6. orang kata brand ni best tapi belum pernah try lagi

    ReplyDelete

Thank you for visiting my page and for your comments too.