Vacations Funds

11 Jan 2018

Hello Singapura # 2: Part 2

Lunch at Oasis Spice Café, USS.

Selepas bermain Battlestar Galactica Human Ride, perut terus terasa lapar. Rasanya tenaga banyak hilang akibat menjerit gila-gila tadi. Kami lunch di Oasis Spice Café yang menghidangkan makanan halal. Restoran ini terletak di station Ancient Egypt. Baik dalam USS tersebut memang banyak restoran serta kiosk-kisok menjual makanan dan minuman tetapi bukan semuannya halal.
Saya memilih Nasi Beriani Ayam dan Air Lemon yang berharga SGD20

Jeritan Berlanjutan.
Selepas lunch, kami menyambung lagi misi meneroka station-station lain yang terdapat di USS. Station seterusnya ialah The Lost World, dimana kami bermain Jurassic Park Rapids Adventure. Oleh kerana permainan dalam station ini adalah menaiki boat jadi para pengunjung dinasihatkan untuk memakai baju hujan / poncho untuk mengelakkan daripada basah. Tetapi, jika anda tidak membawa poncho, anda boleh sahaja membeli di pintu masuk station ini atau membawa baju salinan. Semasa adventure ini, kita akan dihidangkan dengan dinosaur-dinosaur sepanjang “sungai” yang kelihatan sangat real. Kemudian kami menyambung aktiviti permainan ke station Far-Far Away dan station terakhir yang kami lawati ialah di station Madagascar. Walaupun permainan-permainan tersebut mempunyai kejutan tetapi tidaklah begitu extreme seperti di Battlestar Galactica Human Ride.



Dinner di Dancing Crab Restoran 

Plan asal kami ialah terus ke Garden By The Bay selepas dari USS tetapi sepupu Mimi yang membantu kami membeli tiket masuk ke USS berjanji dengan kami untuk berjumpa di Vivo Mall. Sepupu dia ini bekerja sebagai Nurse di Hospital Kerajaan di Singapura. Selain dari membayar balik harga tiket masuk ke USS yang telah kami beli pagi tadi, dia juga bermurah hati membayar makan malam kami di Dancing Crab. Restoran ini menghidangkan makanan seafood yang lebih kurang style shell out.




Usai makan malam, kami ke Garden By the Bay untuk tetapi kerana kami tiba agak lewat (sekitar jam 8pm lebih) kami terlepas persembahan lampu di kawasan tersebut. Tidak berlama-lama di sana, kami kemudiannya pergi ke Mustafa Centre yang terletak di Syed Alwi Road. Mustafa Centre ini merupakan salah satu tempat yang sangat popular untuk membeli barangan cenderahati di Singapura.

Bersambung..

5 comments:

  1. mahal juga 20SGD
    di sini terbilang mahal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kalau convert to RM, nilai pada masa tu lebih kurang RM68

      Delete
  2. abang sy pegi USS bln lepas. blk umah hilang suara sbb tu laa menjerit2... hehehehe... perghhh nasi je dah USD20... kalau kat malaysia, semahal tu nk beli x? hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..memang akan menjerit ja kalau main permainan d Uss ni kecuali di station Madagascar, x perlu jerit. Kalau kat Malaysia harga begitu mahal sy kirim salam saja lah.

      Delete
  3. Terima kasih kerana singgah dan follow blog ini.

    ReplyDelete

Thank you for visiting my page and for your comments too.